bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Thursday, May 26, 2011

maju bukan undur

semalam aku el... penatnya ya Rabb mengurus rumah. petang tu adik tercinta datang. panjang lebarlah ceritanya mengenai kos ubah suai dan memasang langsir. bagi ku pengkisahannya sangat mengasyikkan sehingga aku tak sabar hendak melihat keindahan rumah barunya. aku... bersyukur dengan apa yang ada. ada orang lebih susah dan lebih dahsyat kondisi rumahnya berbanding aku.

aku terbaca travel blog john norafizan. aku suka sangat dengan teaser novel chocolate. aku sudah membeli sebuah karyanya dan aku plan nak beli lagi. best gak membaca karyanya... sangat tulus dan mendamaikan. aku teringin membeli lagi karya kak norhayati berahim.. sekadar teringin bukan kemahuan. insyaAllah akan aku beli beberapa naskhah novel mungkin dalam pesta buku tahun depan. tahun ini kena kiv semua kehendak demi saving dan beberapa urusan lain. yaa... perlu merancang demi kelangsungan kehidupan.

apa pun aku mesti berfikiran positif. biar apapun halangan, aku perlu maju bukan mengundur!

No comments:

Post a Comment