bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Tuesday, May 24, 2011

Syukran

Alhamdulillah... hari ini aku temui cara mengelakkan conflict ip kalau berada di pejabat. Syaratnya... kena on laptop awal-awal hahahaha.

Alhamdulillah.. berlangsung sudah dua perkara penting dalam dunia pekerjaanku iaitu Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dan majlis Anugerah Kreatif Anjung Seri. Huahahah... apakah peranan aku untuk majlis itu? Hmm biarlah rahsia. Yang PENTING..semuanya selamat. Alhamdulillah dan terima kasih Allah kerana mengizinkan semuanya berjalan secara aman. NOW... aku sekali lagi perlu memanjatkan doa kepada Allah semoga perjalanan satu lagi perkara penting dalam perencanaan syarikat tempat aku  bekerja, iaitu Fiesta BPSB lancar dan selamat. Sedihnya.. sambutan peserta kepada Fiesta ini sangat mendukacitakan. BUT never blame anyone.. yup. Kita perlu pandang hadapan bukan menuding jari ke kiri kanan. Apa yang ada itu yang kita usahakan. Dan aku akan berusaha membantu seberapa mampu... apakah peranan aku? Biarlah rahsia.

Suami bertanya.. bilakah agaknya aku akan menghasilkan senaskhah novel? Aku terdiam. Hendak mengiya tapi bilakah agaknya hendak menidak.. apakah akan berkubur cita-citaku? Dalam diam itu aku bersyukur kerana Allah mengizinkan aku untuk terus berkarya. Bukan karya unggul tetapi karya yang memberi rezeki untuk aku dan keluarga - menulis rencana. Alhamdulillah... terima kasih ya Allah... Apa lagi yang hendak aku minta ya Allah... minat menulisku sejak kecil mekar dalam jiwa tidak Kau beri noktah. Sebaliknya Kau mengizinkan aku untuk terus menulis dan mencari rezeki dalam bidang ini. Maha Suci dan Berkuasanya Kau ya Allah.... aku teramat-amat kerdil, hina dan lemah di sisi Mu. Tanpa keizinan Mu ya Allah.. aku mungkin sedang menderita bekerja dalam bidang yang tidak aku suka tetapi Kau menyelamatkan jiwa dan rohku ya Allah. Kau mengerti hanya menulis sahaja yang mententeramkan jiwa dan ragaku. Hanya pekerjaan ini sahajalah yang menjadi minat dan kesukaanku sejak aku mengenal hidup.

Ya Allah... terima kasih atas segala-galanya.... aku berjanji akan terus sujud dan taat dalam perintahmu ya Rabbi.

No comments:

Post a Comment