bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Friday, January 14, 2011

Hong Leong Bank BODOH!

Memang stupid. The stupidity and stupidness yang tidak boleh diampun atau dimaafkan. Hong Leong Bank sudah menyusahkan hidup aku selama 8 tahun!!!!. Memang benar-benar bodoh dan bangang!

Aku dah habis bayar kad kredit tu dah lama sangat. Tak ingat pon.. tahun. Aku dah potong dua kad kredit tu depan mata pegawai bank Hong Leong Taman Kinrara. Rupa-rupanya bila aku semak dengan Bank Negara, kenapa aku ni susah sangat nak dapat loan. Barulah aku tahu.. nama aku disenaraikan di bawah Pemerhatian Khas. Apa salah aku? Kenapa plak nama aku di bawah pemerhatian khas sedangkan aku tak berhutang satu sen pon kat depa? Aku benar-benar angin. Dapat je salinan ccriss tu. Aku terus ajak laki aku redah highway ke seksyen 51A. Dah la bangang tak angkap phone sebab aku nak tahu exactly kat mana. Hampess.. habiskan duit bill telefon aje. Haram dia nak angkat call. Dah la customer service bank tu bodoh. Bila tanya Credit Card Control Dept di mana ya, saya ingin dapatkan alamat penuh? Depa jawab PJ. Ya lah saya tahu PJ tapi apa nama jalan, lorong, sebelah bangunan apa.. PJ tu besar kan? Then baru terhegeh-hegeh nak cari. Berjam-jam aku ronda keliling Seksyen 51A. Haram nak jumpa jalan. Sampai terpaksa aku call geng baik, Kak Faridah. Dia yang guide jalan. Minyak kereta isi RM30 pun hangus cam tu je. Akhirnya barulah mereka mengaku, bank cawangan tak update dengan mereka mengenai hal ini. Habis itu mereka simply je buat keputusan letakkan nama aku under Pemerhatian Khas? Awat tak call number aku untuk tuntut duit depa? Awat letak aku under Pemerhatian Khas sedangkan balance aku dalam kad kredit tu kosong? Bodoh tak? Then mereka kata ada charges yang tertunggak ..RM271. Aikk? Dari mana plak charges tu kalau time tutup kad tu depa siap2 dah calculate interest. Aku ingat lagi budak cina lelaki yang calculate interest masa nak tutup kad tu. Konon nak ambik hati aku, depa suruh aku tulis nota kat borang sebagai bukti aku mintak waivekan charges yang tertunggak tu. Aku bukan buat nota tapi aku tulis kenyataannya. Im not guilty. Depa yang salah dan cuai. Aku tulis sampai tak cukup tempat kosong. Geram aku. Sambil tunggu depa datang balik, sempat gak aku conteng meja kat bilik menunggu tu. Aku tulis besar-besar perkataan STUPID. Apa taknya menyusahkan hidup aku selama 8 tahun!

No comments:

Post a Comment