bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Saturday, April 23, 2011

luka yang melukai

peristiwa kepergian diba yang banyak melukakan hati mengajar aku sesuatu ilmu yang sangat berharga. Jangan terlalu menyanjung anak. Benar... aku tidak mahu dilukai seperti yang berlaku kepada bonda tersayang. Aku rela dilukai oleh seorang yang bernama ibu daripada aku melukai hatinya. Melukai hati seorang ibu seumpama membongkar isi neraka. Melukai hati seorang ibu seumpama meludahi Tuhan. Melukai hati seorang ibu seumpama menebarkan radiasi Fukushima sehingga ke Tanah Jawa. Melukai hati seorang ibu seumpama menghumbankan diri ke dalam gaung yang penuh buluh tajam. Melukai hati seorang ibu seumpama membunuh seorang bayi suci yang baru lahir.

Begitulah dahsyatnya melukai hati seorang ibu. Tegakah kau melukai seorang yang terluka selepas melahirkan kamu? Tegakah kau melukai seorang yang meletakkan nyawanya sebagai ganti andai apa-apa yang berlaku kepadamu?

No comments:

Post a Comment