bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Wednesday, June 22, 2011

ntah apo-apo laa

Hari ini den dapek ilham macam mano den nak tulis buku tobal - novel laa.. den kono setiap hari bukak blog dulu. den kono meluahkan segalo isi hati sanubari dalam blog dulu lopas tu barulah den buek kojo. Dari situlaa baru den boleh mantapkan persombahan buku tobal den... Alhamdulillah... hari ni den dapek ilham nak buek gitu. Den sobonarnyo nak meluahkan perasaan sikit. aduhahi... susah bonar nak cakap nogori kalau bukan lidah asal sano hahahaha..

Hari ni aku bersyukur... ada orang mengingatkan aku supaya bersyukur. Aku bersyukur kerana biarpun suami aku tu sensitif bangat.. tapi suami aku ni sangat baik. Minta tolong apa pun dia sure buat. Kalau nak tukar ngan sapa-sapa pun aku tak mau. Aku bersyukur sangat sebab jodoh aku dengan dia. Biarlah dia stakat bagi aku duit dapur rm50 je untuk sebulan tapi itu lebih dari mencukupi. Sebab kasih sayang melimpah ruah dia tu dah memadai untuk aku. Sebenarnya aku plan nak share suami aku ni ngan kawan baik aku. Aku dah lama plan tapi macam biasalaaa... suami aku malas nak memikio hal lain. Sejak dia dah berubah ni, dia nak banyakkan amalan. Kalau banyak bini, dia susah nak beribadat.. Itu katanya.

Tapi kalau ditakdirkan ada awek cun melecun terkenan kat suami aku dan suami aku plak terjatuh cinta kali keempat (kali kedua dan ketiga dulu kantoii, masa tu kedudukan ekonomi kami berdua tengah sangat-sangat krisis) ... hmmm aku akan cakap, "ok ayang izinkan abang kawin ngan gadis bergetah yang cun melecun tu as long abang bahagia." Aku pun lebih-lebih bahagia sebab akan dapat exxtrrraaa hoursss untuk pelbagai aktiviti yang aku suka buat tapi tak dapat buat sebab laki ada kat rumah hahahahaha....

Sure akan rasa sedih gak laa sebab kena share husband. Uwaaa surelah sad maa. Tapi kesedihan itu takkan berpanjangan. Aku ada banyak sebab untuk bergembira daripada membiarkan diri dilanda nestapa. Kalau laki aku kawin ngan my best pren, aku tak sad langsung tapi extraterial happy. Cuma kalau kawin ngan aweks bergetah berdahi licin cun melecun aje yang aku akan sad sikit. Hehehhe reason? Sad sebab tak boleh lagi nak mintak rushing breakfast (make love early morning lepas budak-budak semua pi school dan aku masuk ofis lambat) or rushing tea time (make love sebelum asar, time budak-budak semua tengah seronok tengok tv kat living room). And for sure dalam hati laki aku akan buat comparison antara aku n newly wedded wife dia. Sad sikit laa sebab pandangan suami aku akan lari sikit aligmen time we make love. Hahaha sure dia tutup mata bila dengan aku, bukan terbontang macam sekarang hahahahahaha.. imagine that! hahahahahaaha 

Funny laa life ni and how our body change after those years... Im so happy with what Allah gives me. So happy, so blessed and so grateful that Im not worried with addition lemak all over my body. You need lemak to stay warm hahahah. Alhamdulillah the magic word yang i love to repeat. Alhamdulillah for everything ya Allah. Doaku, semoga rumahtangga kami bahagia, sentosa dan kekal hingga akhirat. Amminnnnn ya rabbal alamin.

No comments:

Post a Comment