bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Thursday, May 3, 2012

apabila hati terluka

pagi-pagi lagi mereka sudah bergaduh. aku tak tahu nak luahkan perasaan aku. hanya satu yang ingin aku lakukan. berdoa tidak putus semoga Allah memperbaiki akhlak mereka. - 5/3/12



Alhamdulillah, hari ini tiga beradik tu sudah ku hantar ke masjid untuk kem motivasi. Rezeki di hujung bulan berupaya hantar anak ikuti kursus alhamdulillah, nikmat Allah yang Maha Besar.

Ya Allah.. semoga hati, lisan, fikiran dan fizikal ku tidak putus berdoa semoga Allah memperbaiki akhlak anak-anakku menjadi anak yang soleh dan solehah. Berbaik-baik sesama adik beradik dan orang lain. Solat setiap waktu tanpa perlu dipaksa dan ringan tulang melakukan ibadat. Cita-citaku hanyalah ingin melihat keempat-empat cahaya mataku sebagai ahli syurga.

Apalah diharapkan dunia? Tiada sebuah kereta pun boleh dibawa ke kubur. Tiada sebuah rumah pun boleh dihantar ke kubur. Tiada satu sen pun boleh dibelanjakan di kubur. Hanya amal dan iman sahaja yang menjadi bekalan ke sana. Dan sudahkah anak-anakku itu cukup bekalannya?




1 comment:

  1. As Salam, i am currently conducting a survey about mosque in Malaysia for my master thesis. it would be a big help if u could help me to answer the survey. Thanks in advance.
    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhMa19JeDlpZ04xajZTVnROYVl2cWc6MQ#gid=0

    ReplyDelete