bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Saturday, December 29, 2012

Teknologi Buatan Manusia Memang Menyusahkan!

Hanya teknologi Allah sahaja yang tidak menyusahkan. Misalannya blog ni. Saya tidak boleh update selalu sebab bertelagah dengan gmail saya. Sedangkan saya gunakan alamat emel yahoo. Amat mendukacitakan sekali kerana pekerjaan saya setiap saat, minit, jam, hari, minggu dan bulan menggunakan gmail.

Teknologi Allah menciptakan mata dengan dua kelopak yang berpagar bulu langsung tidak menyusahkan. Tidak pernah sekali pun kelopak itu tidak berkedip. Tidak perlu ditambah minyak pun untuk melicinkan pergerakan menutup dan membuka mata berjuta-juta kali. Malah kelopak berkedip tanpa kita sedar pun!

Rindunya saya hendak berblog.. Allah sahaja yang tahu. Saya perlu membahagikan masa selepas ini agar boleh selalu update diari atas talian saya ini. Saya mungkin tidak mampu menghasilkan sebuah novel tetapi saya berharap, berhajat, bermimpi dan berdoa semoga blog ini dibaca ramai kerana perkongsian pengalaman yang membawa manfaat. bukankan salah satu amalan yang boleh dibawa ke kubur adalah ilmu yang bermanfaat?

No comments:

Post a Comment