bior tak lekang dek panas

apo nak jadi, jadila.. den tak kiro.. den nak jugak guna loghat N9 biorpun den ni anak Jawa lahir kek Kuching tapi dibosarkan di Johor. den bersyukur ngan segalo kurniaan Allah pado den. semoga Allah makbulkan satu yo permintaan den.. "golongkanlah aku dalam golongan yang sedikit itu ya Allah" aminnnn

Saturday, January 19, 2013

duka yang bahagia

Alhamdulillah, hanya Allah saja yang tahu bahawa kedukaan yang aku rasa malam ini (well sebenarnya pepagi buta) tidak berlarut-larut sehingga mencederakan hati. Alhamdulillah aku masih waras dan masih normal.

Sengaja aku paksa suami supaya mendengar bebelanku di awal pagi. Wajib aku segerakan sesi meluah perasaan, biar suami tahu bahawa tidak baik membiarkan isteri makan hati. Kalau makan hati ayam goreng bersalut sambal tu memanglah sedap. Tapi tak ada maknanya kalau makan hati sendiri. Daripada aku terkontang-kanting dilambung perasaan pilu, sedih, rawan dan yang seangkatan dengannya, baik aku luahkan semua itu kepada suami. Setidak-tidaknya dia tahu bahawa, i am serious about my feeling.

Alhamdulillah sesi bercakap sorang-sorang di hadapan suami yang tengah terlalu mengantuk tu mengubat perasaan. Ada sikit perasaan evil apabila melihat suami macam tersiksa menadah telinga.. HAHAHAA...

Memanglah tak dapat sebarang respons pun daripada orang yang tengah tersangat-sangat-sangat mengantuk. Apatah lagi jalan penyelesaian kepada pelbagai masalah berkaitan hati yang diajukan. Tetapi sekurang-kurangnya aku tidak memendam perasaan dan tidak rasa hampeh seorang diri.

Kalau ikutkan hati, nak aje capai kunci kereta dan keluar dari rumah. Hahaha itu adalah teknik kuno yang aku amalkan 14 tahun lalu. Now seiring perubahan zaman dan umur, rasanya tidur berasingan sebagai tanda protes adalah langkah terbaik.Sebenarnya saja je cari alasan meninggalkan bilik tidur yang sangat nyaman dan dingin tu. Dapatlah aku manfaatkan malam ini dengan tonton movie...yahuuu...


hmm saja je insert video fatih imamkan terawih. hensem sangat budak jerman keturunan bosnia ni. kalau dia orang-orang biasa hensem, aku tak boleh bayangkan betapa hensemnya Nabi Yusuf alaihi salam. Sapalah agaknya dapat berjodoh dengan hafiz quran ni? alangkah bahagianya kalaulah aku jadi ibu fatih.. sojuk perut macam duk dalam peti ais.


No comments:

Post a Comment